Σήμερα μέσα απο το blog μας θα θίξουμε δυο θέματα που ενδιαφέρουν άμεσα τους Μυτιληνιούς κ αφορούν το γνωστό πρόβλημα των ακτοπλοικών συνδέσεων και ένα θέμα που προέκυψε με τα νέα μέτρα του κ.Παπανδρέου,κ αφορά την κατάργηση ταχυδρομικής ατέλειας για τα συλλογικά έντυπα . Διαβάστε παρακάτω μερικές δηλώσεις εκπροσώπων την Λεσβιακών Συλλόγων και του βουλευτή Λέσβου κ. Γαληνού Σπύρου :
Αθήνα 27 Ιουλίου 2011
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη
Θέμα: Χρόνια προβλήματα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στη Λήμνο
Η όξυνση του χρόνιου προβλήματος της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Λήμνου, κατά τους θερινούς μήνες, έχει ως αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό του τουρισμού. Καθημερινά γίνονται αθρόες ακυρώσεις κρατήσεων επειδή οι τουρίστες δεν βρίσκουν τρόπο να φτάσουν στο νησί. Σε μία πολύ κρίσιμη οικονομική συγκυρία η τοπική οικονομία στερείται σημαντικούς πόρους. Η Λήμνος είναι ένας δυναμικά αναδυόμενος τουριστικός προορισμός και υπάρχει ο κίνδυνος, εάν το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και αποτελεσματικά, η αναπτυξιακή αυτή δυναμική να ανακοπεί.
Για να εκτονωθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Λήμνου πρέπει η ακτοπλοϊκή εταιρεία να επαναφέρει τα πλοία «Θεόφιλος» και «Ταξιάρχης» στα δρομολόγια που πρέπει να εκτελούν με βάση τις ισχύουσες συμβάσεις για τις άγονες γραμμές.
Προς άμεση εκτόνωση μέρους του προβλήματος, θα μπορούσε να γίνει έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη» στην ορφανή γραμμή «Μυτιλήνη – Μύρινα Λήμνου - Καβάλα». Το πλοίο «Μυτιλήνη» εξυπηρετεί την γραμμή «Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη» και παραμένει ανενεργό στο λιμάνι της Μυτιλήνης από το Σάββατο (7.00 πμ.) έως την Κυριακή (6 μμ.) διάστημα κατά το οποίο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει την γραμμή «Μυτιλήνη – Μύρινα Λήμνου – Καβάλα». Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνόταν η μετάβαση τουριστών από την Βόρεια Ελλάδα στη Λήμνο και τη Λέσβο.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός τι θα κάνει για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Λήμνου;
Ο Ερωτών Βουλευτής
Σας συγχαίρω, αξιότιμε κ. Γαληνέ, για την ερώτησή σας όσον αφορά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της Λήμνου! Δυστυχώς η ΝΕΛ, αν και έχει ιδρυθεί με μετοχές και χρήματα του λεσβιακού λαού, δεν εξυπηρετεί το συμφέρον του αλλά ίδια και άκρως κερδοσκοπικά συμφέροντα, όπως και η Hellenic Seaways. Και οι δυο εταιρείες, δρώντας σε καθεστώς παρακώλυσης ανταγωνισμού, επιβάλλουν ληστρικό ναύλο (40+ ευρώ για θέση... στο κατάστρωμα!), που ξεπερνά κατά πολύ τον αντίστοιχο της Κρήτης, και αποτρέπουν έτσι την τουριστική ανάπτυξη των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
Η Λέσβος απέχει από τον Πειραιά σχεδόν όσο απέχει και η Χίος (όπως και η Κρήτη). Ωστόσο, ένας επιβάτης με προορισμό τη Λέσβο πληρώνει περισσότερο από τον επιβάτη της Χίου, παρόλο που υποβάλλεται σε μεγαλύτερο ταξίδι λόγω της σπουδής των πλοίων να περάσουν και από Χίο για να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερους επιβάτες. Κανείς βέβαια δε λέει να μην εξυπηρετηθούν και οι Χιώτες συμπατριώτες μας. Γιατί όμως να χρεώνονται οι Λέσβιοι περισσότερο;
Όλα αυτά συμβαίνουν διότι με κάποιο τρόπο εμποδίζεται η επιχειρηματική δράση των υπολοίπων ναυτιλιακών εταιρειών στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με αποτέλεσμα τα εισιτήρια μετ’ επιστροφής για μια τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο να κοστίζουν 300 περίπου ευρώ για την Κρήτη και 600 περίπου ευρώ για τη Λέσβο, τη στιγμή μάλιστα που η απόσταση είναι σχεδόν η ίδια.
Θα σας παρακαλούσα, λοιπόν, κ. Γαληνέ, μια και –προς τιμήν σας– υποβάλλετε αρκετές ερωτήσεις προς την κυβέρνηση, να υποβάλετε ερωτήσεις και για τα παραπάνω.
Ευκαιρίας δοθείσης, σας συγχαίρω και για τη συχνή παρουσία σας στους τοπικούς μας λεσβιακούς συλλόγους και σας ενημερώνω και για άλλο ένα θέμα που έχει προκύψει. Η κυβέρνηση, απεμπολώντας την ελευθερία του Τύπου και την υποχρέωσή της να διευκολύνει την κυκλοφορία του, υποχρεώνει από 1-8-2011 όσα περιοδικά των οποίων οι εκδότες δεν ανήκουν στην Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (δηλαδή όλα τα περιοδικά των λεσβιακών –και όχι μόνο– συλλόγων) να επωμιστούν υπέρογκα ταχυδρομικά τέλη, οδηγώντας τα έτσι έμμεσα σε διακοπή της έκδοσής τους. Άλλη μια ερώτηση λοιπόν προς την κυβέρνηση γι’ αυτό το θέμα θα ήταν ενδιαφέρουσα!
Γενικός Γραμματέας
του Φιλοπρόοδου Συλλόγου Αγιασωτών
Μία τοποθέτηση του Νεκτάριου Βακάλη σχετικά με την κατάργηση ταχυδρομικής ατέλειας για τα συλλογικά έντυπα
Αγαπητοί φίλοι,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου