Κυριακή, 31 Ιουλίου 2011

Δύο θέματα που αξίζουν την προσοχή μας

Σήμερα μέσα απο το blog μας θα θίξουμε δυο θέματα που ενδιαφέρουν άμεσα τους Μυτιληνιούς κ αφορούν το γνωστό πρόβλημα των ακτοπλοικών συνδέσεων και ένα θέμα που προέκυψε με τα νέα μέτρα του κ.Παπανδρέου,κ αφορά την κατάργηση ταχυδρομικής ατέλειας για τα συλλογικά έντυπα . Διαβάστε παρακάτω μερικές δηλώσεις εκπροσώπων την Λεσβιακών Συλλόγων και του βουλευτή Λέσβου κ. Γαληνού Σπύρου :

Αθήνα 27 Ιουλίου 2011
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, κ. Μιχάλη Χρυσοχοΐδη
Θέμα: Χρόνια προβλήματα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών στη Λήμνο

Η όξυνση του χρόνιου προβλήματος της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Λήμνου, κατά τους θερινούς μήνες, έχει ως αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό του τουρισμού. Καθημερινά γίνονται αθρόες ακυρώσεις κρατήσεων επειδή οι τουρίστες δεν βρίσκουν τρόπο να φτάσουν στο νησί. Σε μία πολύ κρίσιμη οικονομική συγκυρία η τοπική οικονομία στερείται σημαντικούς πόρους. Η Λήμνος είναι ένας δυναμικά αναδυόμενος τουριστικός προορισμός και υπάρχει ο κίνδυνος, εάν το πρόβλημα της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας δεν αντιμετωπιστεί άμεσα και αποτελεσματικά, η αναπτυξιακή αυτή δυναμική να ανακοπεί.
Για να εκτονωθεί το συγκοινωνιακό πρόβλημα της Λήμνου πρέπει η ακτοπλοϊκή εταιρεία να επαναφέρει τα πλοία «Θεόφιλος» και «Ταξιάρχης» στα δρομολόγια που πρέπει να εκτελούν με βάση τις ισχύουσες συμβάσεις για τις άγονες γραμμές.
Προς άμεση εκτόνωση μέρους του προβλήματος, θα μπορούσε να γίνει έκτακτη δρομολόγηση του πλοίου «Μυτιλήνη» στην ορφανή γραμμή «Μυτιλήνη – Μύρινα Λήμνου - Καβάλα». Το πλοίο «Μυτιλήνη» εξυπηρετεί την γραμμή «Πειραιάς – Χίος – Μυτιλήνη»  και παραμένει ανενεργό στο λιμάνι της Μυτιλήνης από το  Σάββατο (7.00 πμ.) έως την Κυριακή (6 μμ.) διάστημα κατά το οποίο θα μπορούσε να εξυπηρετήσει  την γραμμή «Μυτιλήνη – Μύρινα Λήμνου – Καβάλα». Με τον τρόπο αυτό θα διευκολυνόταν η μετάβαση τουριστών από την Βόρεια Ελλάδα στη Λήμνο και τη Λέσβο.
Ερωτάται ο κύριος Υπουργός τι θα κάνει για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος της ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας της Λήμνου;

Ο Ερωτών Βουλευτής


Σας συγχαίρω, αξιότιμε κ. Γαληνέ, για την ερώτησή σας όσον αφορά τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες της Λήμνου! Δυστυχώς η ΝΕΛ, αν και έχει ιδρυθεί με μετοχές και χρήματα του λεσβιακού λαού, δεν εξυπηρετεί το συμφέρον του αλλά ίδια και άκρως κερδοσκοπικά συμφέροντα, όπως και η Hellenic Seaways. Και οι δυο εταιρείες, δρώντας σε καθεστώς παρακώλυσης ανταγωνισμού, επιβάλλουν ληστρικό ναύλο (40+ ευρώ για θέση... στο κατάστρωμα!), που ξεπερνά κατά πολύ τον αντίστοιχο της Κρήτης, και αποτρέπουν έτσι την τουριστική ανάπτυξη των νησιών του Βορείου Αιγαίου.
Η Λέσβος απέχει από τον Πειραιά σχεδόν όσο απέχει και η Χίος (όπως και η Κρήτη). Ωστόσο, ένας επιβάτης με προορισμό τη Λέσβο πληρώνει περισσότερο από τον επιβάτη της Χίου, παρόλο που υποβάλλεται σε μεγαλύτερο ταξίδι λόγω της σπουδής των πλοίων να περάσουν και από Χίο για να πάρουν όσο το δυνατόν περισσότερους επιβάτες. Κανείς βέβαια δε λέει να μην εξυπηρετηθούν και οι Χιώτες συμπατριώτες μας. Γιατί όμως να χρεώνονται οι Λέσβιοι περισσότερο;
Όλα αυτά συμβαίνουν διότι με κάποιο τρόπο εμποδίζεται η επιχειρηματική δράση των υπολοίπων ναυτιλιακών εταιρειών στα νησιά του Βορείου Αιγαίου, με αποτέλεσμα τα εισιτήρια μετ’ επιστροφής για μια τετραμελή οικογένεια με αυτοκίνητο να κοστίζουν 300 περίπου ευρώ για την Κρήτη και 600 περίπου ευρώ για τη Λέσβο, τη στιγμή μάλιστα που η απόσταση είναι σχεδόν η ίδια.
Θα σας παρακαλούσα, λοιπόν, κ. Γαληνέ, μια και –προς τιμήν σας– υποβάλλετε αρκετές ερωτήσεις προς την κυβέρνηση, να υποβάλετε ερωτήσεις και για τα παραπάνω.
Ευκαιρίας δοθείσης, σας συγχαίρω και για τη συχνή παρουσία σας στους τοπικούς μας λεσβιακούς συλλόγους και σας ενημερώνω και για άλλο ένα θέμα που έχει προκύψει. Η κυβέρνηση, απεμπολώντας την ελευθερία του Τύπου και την υποχρέωσή της να διευκολύνει την κυκλοφορία του, υποχρεώνει από 1-8-2011 όσα περιοδικά των οποίων οι εκδότες δεν ανήκουν στην Ένωση Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου (δηλαδή όλα τα περιοδικά των λεσβιακών –και όχι μόνο– συλλόγων) να επωμιστούν υπέρογκα ταχυδρομικά τέλη, οδηγώντας τα έτσι έμμεσα σε διακοπή της έκδοσής τους. Άλλη μια ερώτηση λοιπόν προς την κυβέρνηση γι’ αυτό το θέμα θα ήταν ενδιαφέρουσα!


                                                                                                        Με εκτίμηση
                                                                                                        Μανώλης Τραγάκης

                                                                                                        Γενικός Γραμματέας
                                                                        του Φιλοπρόοδου Συλλόγου Αγιασωτών




Μία τοποθέτηση του Νεκτάριου Βακάλη σχετικά με την κατάργηση ταχυδρομικής ατέλειας για τα συλλογικά έντυπα

Αγαπητοί φίλοι,  

Οι εξελίξεις τελικά στο θέμα της ταχυδρομικής ατέλειας στην αποστολή των εντύπων μας είναι δυστυχώς αυτές που διαφαινόταν και μας είχαν προδιαθέσει υπηρεσιακοί παράγοντας της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας - Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης (Τμήμα Εποπτείας & Διακίνησης Τύπου) και των Ελληνικών Ταχυδρομείων, απόρροια του άρθρου 48 του νόμου 3986 που δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ Αρ. Φύλλου 152 την 1η Ιουλίου.

Από 1η Αυγούστου ΟΛΑ τα έντυπα συλλόγων, φορέων και λοιπών οργανώσεων θα πάψουν να έχουν τη πολύ σημαντική για τη βιωσιμότητά τους, ταχυδρομική ατέλεια μέσω της Γενικής Γραμματείας Επικοινωνίας - Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και θα αναγκαστούν ΟΛΟΙ ΟΙ ΦΟΡΕΙΣ να πληρώσουν στο ακέραιο όλο το δυσβάσταχτο ποσό των ταχυδρομικών τελών για την αποστολή των εντύπων τους!

Απ’ ότι ενημερωθήκαμε από το σύνολο των 3500 περίπου εντύπων-τίτλων που διακινούνται με σταθερή περιοδικότητα (έως 3 μήνες )στην ελληνική επικράτεια, θα διασωθούν μόνο 505 τα οποία είναι ημερήσιες και εβδομαδιαίες εφημερίδες και τα μέλη της Ένωσης Δημοσιογράφων Ιδιοκτητών Περιοδικού Τύπου που όλοι αυτοί έχουν ως κύριο επάγγελμα την έκδοση εντύπων.

Μιλώντας και με το Διευθυντή του Γενικού Γραμματέα του υπουργείου, μας είπε ξεκάθαρα ότι έτσι είναι τα πράγματα και θα εφαρμοστούν αμέσως από 1η Αυγούστου. Για να υπάρξει εξαίρεση θα πρέπει ο Εκδότης του εντύπου να είναι ταυτόχρονα και Δημοσιογράφος αναγνωρισμένης ένωσης έτσι ώστε να εξεταστεί το ενδεχόμενο να εγγραφεί μέλος (επί παραδείγματι στην ΕΔΙΠΤ εφόσον είναι μηνιαία κλπ). Τότε θα μπορέσουν να τύχουν της ταχυδρομικής ατέλειας έστω και με κάποιες αναπροσαρμογές στις τιμές και στον αριθμό των αντιτύπων, που θα ισχύσουν για όλους και οι οποίες θα καθοριστούν επακριβώς με υπουργική απόφαση που αναμένεται εντός των επομένων ημερών.   

Τα πράγματα όπως καταλαβαίνετε είναι πλέον τόσο δύσκολα για την ύπαρξη των εντύπων μας και κυρίως για την αποστολή τους στα μέλη μας σε όλη την Ελλάδα.

Επειδή όλοι γνωρίζουν τις συνθήκες (με εθελοντισμό και μεγάλο κόπο), με τις οποίες βγαίνουν αυτά τα έντυπα τα οποία είναι η πολιτιστική συνέχεια των ιδιαιτέρων πατρίδων μας και η επικοινωνία μας με τους Έλληνες της διασποράς (εσωτερικής και εξωτερικής) και τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν για να εκδοθούν, γίνεται κατανοητό ότι αυτά τα μέτρα, απόρροια του μεσοπρόθεσμου και του μνημονίου, θα είναι και η αρχή του τέλους για την ύπαρξη των σωματείων μας…

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

Η Ομοσπονδία Λεσβιακών Συλλόγων Αττικής βγάζει ένα 32σελιδο περιοδικό «Η Λέσβος μας» βάρους 100 γραμμαρίων .

Για να μπορέσει να το στείλει πλέον θα πρέπει να πληρώσει το ποσό των 1.06 ευρώ για κάθε τεύχος!

Δηλαδή για 2000 τεύχη θα πρέπει να πληρώσει 2120 ευρώ. Για 3000 τεύχη, 3180 ευρώ. Για 5000 τεύχη (που είναι και ο αριθμός που ταχυδρομεί), 5300 ευρώ.

Το περιοδικό είναι τριμηνιαίο και αυτό σημαίνει ότι το χρόνο χρειαζόμαστε 5300 Χ 4 = 21.200 ευρώ!!!

ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΣΤΟΛΗ.

ΑΝ ΒΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΟ ΓΡΑΦΙΣΤΙΚΟ ΜΕΡΟΣ, ΤΟ ΕΚΤΥΠΩΤΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΔΙΕΚΠΕΡΑΙΩΤΙΚΟ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ…(ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ) ΜΑΖΕΥΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΟΣΟ ΑΝΩ ΤΩΝ 36.000 ΕΥΡΩ!!

Αγαπητοί φίλοι πρέπει ΑΜΕΣΑ να γίνει ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ στο υπουργείο και να ζητήσουμε ΛΥΣΗ.

Πρέπει όλοι οι σύλλογοι να κινητοποιηθούν για να ΑΠΟΤΡΑΠΕΙ αυτή η τυποκτόνος εξέλιξη για τα συλλογικά μας έντυπα.

Σας καλούμε ΟΛΟΥΣ για να καθορίσουμε τις κινήσεις μας.

ΚΑΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΝΑ ΑΝΑΔΕΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΑΚΟΥΣΤΕΙ ΤΟ ΠΑΡΑΜΙΚΡΟ.

Νεκτάριος Βακάλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου